Program nauczania w ramach szkolenia NAMED
Program nauczania został opracowany w ramach projektu Erasmus+ NAMED (Narratives of Working Migration as Tools for the Assessment of Education Demands - Opowieści migrantów zarobkowych jako narzędzie do zdiagnozowania wyzwań edukacyjnych).
Curriculum to ma w zamierzeniu być podstawą do przeprowadzania szkoleń edukacyjnych skierowanych do migrantów zarobkowych w UE. Zostało ono zaprojektowane tak, aby można je było w łatwy sposób dostosować do potrzeb uczestników kursów i edukatorów w całej Unii Europejskiej.
Program nauczania jest oparty na raporcie z badań NAMED, obszernym badaniu bazującym na wywiadach przeprowadzonych z migrantami zarobkowymi w Niemczech, Polsce i Rumunii. Czerpiąc z wywiadów biograficzno-narracyjnych, zidentyfikowaliśmy główne potrzeby edukacyjne migrantów zarobkowych, zarówno w odniesieniu do treści edukacyjnych, jak i kształtu szkolenia. Wyniki raportu z badań NAMED mają przełożenie na treść i formę tego programu nauczania i jego poszczególnych działów, tzw. modułów.
Głównym celem programu nauczania jest umożliwienie migrantom zarobkowym uczestnictwa w życiu społecznym kraju docelowego oraz wsparcie ich w radzeniu sobie w życiu zawodowym i w relacjach. Program nauczania został zaplanowany tak, aby można go było łatwo dostosować do lokalnych potrzeb uczestników. Zalecenia dotyczące treści i metod opierają się na naszych badaniach, w tym na perspektywach migrantów zarobkowych, a także pracy innych badaczy i informacjach zwrotnych od doświadczonych edukatorów. W zależności od lokalnej sytuacji edukatorów i uczestników, wskazana może być zmiana metod i treści w celu położenia nacisku na palące problemy lub pracę w ustalonych ramach czasowych.
Program nauczania został opracowany w ramach projektu Erasmus+ NAMED (Narratives of Working Migration as Tools for the Assessment of Education Demands - Opowieści migrantów zarobkowych jako narzędzie do zdiagnozowania wyzwań edukacyjnych).
Curriculum to ma w zamierzeniu być podstawą do przeprowadzania szkoleń edukacyjnych skierowanych do migrantów zarobkowych w UE. Zostało ono zaprojektowane tak, aby można je było w łatwy sposób dostosować do potrzeb uczestników kursów i edukatorów w całej Unii Europejskiej.
Program nauczania jest oparty na raporcie z badań NAMED, obszernym badaniu bazującym na wywiadach przeprowadzonych z migrantami zarobkowymi w Niemczech, Polsce i Rumunii. Czerpiąc z wywiadów biograficzno-narracyjnych, zidentyfikowaliśmy główne potrzeby edukacyjne migrantów zarobkowych, zarówno w odniesieniu do treści edukacyjnych, jak i kształtu szkolenia. Wyniki raportu z badań NAMED mają przełożenie na treść i formę tego programu nauczania i jego poszczególnych działów, tzw. modułów.
Głównym celem programu nauczania jest umożliwienie migrantom zarobkowym uczestnictwa w życiu społecznym kraju docelowego oraz wsparcie ich w radzeniu sobie w życiu zawodowym i w relacjach. Program nauczania został zaplanowany tak, aby można go było łatwo dostosować do lokalnych potrzeb uczestników. Zalecenia dotyczące treści i metod opierają się na naszych badaniach, w tym na perspektywach migrantów zarobkowych, a także pracy innych badaczy i informacjach zwrotnych od doświadczonych edukatorów. W zależności od lokalnej sytuacji edukatorów i uczestników, wskazana może być zmiana metod i treści w celu położenia nacisku na palące problemy lub pracę w ustalonych ramach czasowych.