W ramach tego projektu będziemy mieć do czynienia z kompetencjami, o których wiemy, że są podstawą do tworzenia aktywnego obywatelstwa. W tym przypadku skupimy się na tożsamości / kompetencjach międzykulturowych i kompetencji historycznej.
Tożsamość / kompetencje międzykulturowe i historyczne dotyczą poszczególnych jednostek i ich relacji z kulturą. Wiedząc skąd pochodzą, mamy wiedzę o kulturowych i historycznych korzeniach Europy przez co możemy wspierać lepsze zrozumienie w Europie. Dlatego edukacja dorosłych odgrywa szczególną rolę w tym przypadku. Poznawanie historii odzwierciedla własną tożsamość, świadomość historyczną, co jest budulcem wspólnej tożsamości europejskiej, demokracji oraz promowania aktywnego uczestnictwa w życiu społeczno-politycznym. Pytania, które sobie zadajemy to: w jaki sposób w różnych krajach pracuje się z własną historią, które metody powinny być wykorzytywane w edukacji dorosłych w celu rozwijania umiejętności aktywnego uczestnictwa? W trakcie projektu będziemy analizować różne podejścia metodologiczne oraz metody wykorzytywane w edukacji dorosłych, a dotyczące kompetencji międzykulturowych oraz historycznych. Następnie pragniemy promować najlepsze z nich i opublikować je w krótkiej broszurce. Na samym końcu wyniki i najlepsze praktyki będą promowane na konferencji, w której wezmą udział również ekspercji zajmujący się tą dziedziną edukacji. Czas trwania: 08.2012 - 07.2014 Partnerzy: 1. Bildungshaus Schloss Retzhof - www.retzhof.at (Austria) 2. Arbeit und Leben LAG Mecklenburg-Vorpommern e.V. - www.arbeitundlebenmv.de (Niemcy) Rodzaj projektu: Projekt Partnerski Grundtviga Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną |
In this project we will be dealing with competences which we know are the basis for raising active citizenship. In this case we will focus on the identity/intercultural competence and historical competence.
The identity/intercultural and the historical competences relate on the personality and the relationship to culture. Knowing where we are coming from, we have the knowledge about cultural and historical backgrounds, can support a better understanding in Europe. Therefore adult education plays a special role in this case. Learning about history and reflecting the own identity, raising the historical competence could be a contribution to a common European identity, strengthening of the democracy and promotion of participation. Questions are: how different countries are dealing with the own history and which methods adult educators should use affectively in order to develop skills for active participation? We will collect and develop innovative different useful methods to increase the identity/intercultural and historical competence. These methods will be disseminated as best practice in the brochure at the end of the project. To carry the idea of lifelong learning we will focus on the target group of adult educators, so we can spread the results wider. The results and best practices will be promoted on the final conference where also experts will be invited to give a contribution to the topic. Project dates: 08.2012 - 07.2014 Partners: 1. Bildungshaus Schloss Retzhof - www.retzhof.at (Austria) 2. Arbeit und Leben LAG Mecklenburg-Vorpommern e.V. - www.arbeitundlebenmv.de (Germany) Type of project: Grundtvig Learning Partnership This project has been funded with support from the European Commission. This website reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. |